پرمخاطب

پرمخاطب ترین رسانه ها (اخبار،عکس ها،داستان هاو طنزها و...)

پرمخاطب ترین رسانه ها (اخبار،عکس ها،داستان هاو طنزها و...)

در کانال پر مخاطب عضو شوید:
http://telegram.me/pormokhatab

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

خودرو ملی دنا به‌عنوان چندمین تجربه ملی ایران‌خودرو شاید نسبت به محصولات گذشته کمی رشد داشته باشد، اما پیشرفت آن به‌حدی نبوده که بتوان به آینده این محصولات امیدوار بود، چرا که بسیاری ترجیح می‌دهند در همین رنج قیمت به‌سراغ محصولات چینی بازار بروند که در برخی از موارد نسبت به دنا عملکرد بهتری دارند، اما، باید بخش حمایت از تولید کنندگان داخلی را نیز مدنظر قرار دهیم. در این مطلب تصمیم داریم چند مورد از معایب دنا را که با بررسی خودرو و همچنین شنیدن نظرات خریداران، تهیه شده، برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید…



۱- موتور ضعیف

اگر دنا به‌عنوان فیس‌لیفت سمند و با افزایش قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شد، شاید استفاده از موتور EF7 که بیش از این در سمند بکار گرفته شده بود به‌عنوان ضعف خودنمایی نمی‌کرد، اما حالا که به‌عنوان یک محصول مجزا عرضه شده باید در قسمت موتور نیز تغییرات بهتری اعمال می‌شد. دنا با پیشرانه چهارسلندر 1645سی‌سی، قادر است ۱۱۴ اسب بخار قدرت را در گشتاور6500 دور در دقیقه تولید کند. شتاب صفرتاصد دنا به گفته ایران‌خودرو ۱۲ ثانیه است اما در تست دنا این شتاب در زمان بالاتری ( حدود ۱۴ ثانیه ) ثبت شده است. با مقایسه مشخصات موتور متوجه خواهید شد که هیچ تغییری در موتور رخ نداده و عملا قدرت دنا در حد سمند سورن و EF7 خواهد بود. سر و صدای موتور نیز در دورهای بالا بسیار زیاد است. درکل قدرت موتور دنا با توجه به‌ قیمت آن یک شوخی خنده‌دار محسوب می‌شود.

ایرانخودرو به‌تازگی از موتور جدید دنا با فناوری توربوشارژر رونمایی کرده است که ما در این مطلب مدل پایه دنا را بررسی کرده‌ایم.

54623_2nzcbmldx3

۲- کیفیت مونتاژ

متاسفانه خودروهای مونتاژ داخل، همیشه در بسیاری از قسمت‌ها دچار ضعف بوده‌اند. دنا نیز مانند سایر محصولات کشور در مونتاژ ضعف دارد. البته کیفیت مونتاژ دنا از برخی محصولات داخلی بهتر است، اما در قسمت‌هایی مانند درب‌ها هنوز مشکل مونتاژ مشاهده می‌شود. فاصله بین درزهای دنا واقعا ناامید کننده است و باید اعتراف کنیم که خودروهای چینی بسیار بهتر از دنا در این بخش ظاهر شده‌اند. اگر شما به شرکت‌های داخلی که مونتاژ خودروهای چینی را انجام می‌دهند مراجعه کنید، دقت مهندسان چینی این شرکت‌ها را در کنترل مونتاژ خودرو تحسین خواهید کرد. فاصله درزها توسط این مهندسان به دقت کنترل می‌شوند.

22925_wp1fewjavd

۳- سیستم تعلیق

اگر چه دنا از کیفیت سواری خوبی بهره می‌برد اما اگر در قسمت سیستم تعلیق آن کمی بیشتر دقت می‌شد، سواری نرم آن لذت‌بخش‌تر بود. اشکال کوبیدن محور عقب در دنا نیز مانند سمند به‌چشم می‌خورد و در ناهمواری‌های خیابان‌ها، ضربه‌ها به کابین وارد می‌شود. این نوع فنربندی و سیستم تعلیق برای یک خودرو ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومانی واقعا ضعیف است.

49385_0ivlu6vmew

۴- پلاستیک خشک کابین

طراحی کابین دنا در بین رقبای خود فوق‌العاده است، اما کیفیت مواد بکار گرفته شده در آن چندان چنگی به‌دل نمی‌زند. البته باید بگوییم که جنس پلاستیک خشک کابین دنا چندان با محصولات چینی متفاوت نیست، اما سازندگان این خودرو باید به فکر این موضوع باشند که در محصول خود چیزی را ارائه کنند که بهتر از رقبا باشد تا مردم جلب آن شوند. در غیر این صورت، مشابه این خودرو با عیوب کمتر در بازار وجود دارد.

39667_001aukd160

۵- قیمت

دنا با قیمتی بین ۴۲ تا ۴۴ میلیون تومان در نمایندگی و بازار آزاد معامله می‌شود، در این رنج قیمت، برای شما محصولاتی متنوع و با تیپ و شاسی مختلف وجود دارد از رنو ساندرو دنده‌ای گرفته تا برلیانس H330 دنده‌ای که به مراتب از کیفیت ساخت و تکنولوژی بهتری نسبت به دنا برخوردار‌ هستند. اگر دنا قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان داشت، ارزش خرید آن نیز بیشتر می‌شد و طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کرد. متاسفانه قیمت‌گذاری محصولات در کشور ما قانون خاصی ندارد و این رنج قیمت برای دنا، ناعادلانه است.

17312_1j2jmksvnk

کلام آخر

ما امروز برخی از ایرادات خودرو دنا را بررسی کردیم، این خودرو به‌عنوان محصول ملی به بازار داخلی معرفی شد و هدف آن رقابت با محصولات چینی بوده است، اما در این رقابت دنا احتمالا به عنوان آخرین شرکت کننده به پایان مسیر برسد چرا که نقاط ضعف این خودرو شاید زیاد نباشند اما بسیار قوی هستند. موتور ضعیف و کیفیت مونتاژ پایین، ایراداتی نیستند که بخواهیم به‌راحتی از آن بگذریم. حمایت از تولید ملی یکی از واجبات موفقیت صنعت خودروسازی کشور است، اما خودروسازان باید به‌نحوی عمل کنند که مردم حس کنند این حمایت دوجانبه بوده است.


منبع:http://charkhan.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۰۱
iman irani

وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور پیامی ضمن تسلیت حادثه دلخراش شهادت آتشنشانان غیور کشورمان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، دستور تشکیل کمیته ویژه ای برای مساعدت به واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو را صادر کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور پیامی ضمن تسلیت حادثه دلخراش شهادت آتشنشانان غیور کشورمان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، دستور تشکیل کمیته ویژه ای برای مساعدت به واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو را صادر کرد. 
 
به گزارش انتخاب، علی طیب نیا،وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور دستوری مبنی بر تشکیل کمیته ای متشکل از رییس سازمان امور مالیاتی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی و رییس کل بیمه مرکزی ماموریت داد تا با فوریت به وضعیت همه واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو رسیدگی و تا شروع دوباره کسب و کار این واحدها نسبت به رفع مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی آنان اقدام ومساعدت لازم را نمایند. 
 
بر این اساس مقرر گردید، سازمان امور مالیاتی اقدام قانونی عاجل برای بخشودگی مالیاتی ناشی از فعالیت کسبه در محل مجتمع پلاسکو صورت دهد .همچنین وزیر اقتصاد تاکید کرده است؛ بانک ها برای راه اندازی مجدد واحدهای آسیب دیده به طور ویژه همکاری کرده و با سرعت سرمایه درگردش لازم برای فعالیت دوباره این واحدها را فراهم سازند. 
 
طیب نیا همچنین از رییس کل بیمه مرکزی و معاون امور بانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خواست، با همکاری شرکت های بیمه  برای حمایت از خانواده های آتشنشانان شهید،خدمات بیمه ای لازم از قبیل بیمه عمر را تسهیل کنند و همچنین نسبت به پرداخت خسارتهای وارده در چهارچوب تعهدات با فوریت و نهایت مساعدت اقدام نمایند. 
 
گفتنی است در متن پیام تسلیت وزیر اقتصاد آمده است؛ خبر شهادت جمعی ازآتشنشانان فداکار و قهرمان کشورمان در حادثه مجتمع پلاسکو، قلب اینجانب را آکنده از غم و درد کرده و همچون همه ملت عزیزمان عزادار نمود. در این حادثه دلخراش برخی ازهموطنانمان نیز دچار خسارات جانی و مالی شدند که بر همه ما واجب است از تمام ظرفیتهای موجود برای التیام بخشی به آلام این عزیزان بهره بگیریم. 
 
وی در ادامه، ضمن تسلیت این حادثه به خانواده های داغدار آنان، برای همه شهدا و جانباختگان این واقعه دردناک از درگاه الهی علو درجات برای نیروهای در حال عملیات نجات آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.
منبع: خبرآنلاین
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۱۲
iman irani

حادثه پلاسکو صبح روز پنجشنبه با یک آتش سوزی در طبقات فوقانی آغاز شد که پس از چند ساعت تلاش برای مهار آتش ناگهان ساختمان پلاسکو به طور کلی فرو ریخت.

حادثه پلاسکو به تیتر یک رسانه های کشور تبدیل شده است و همه مسئولین اعم از لشکری و کشوری در حال تلاش برای مدیریت بحران حادثه پلاسکو هستند.


 
 آخرین اخبار حادثه پلاسکو + عکس و فیلم

عملکرد شبکه خبر که خبرنگاران و دوربین‌های آن از زمان حادثه «پلاسکو» در محل حادثه مستقر بوده‌اند، از دومین شب (اول بهمن‌ ماه) با انتقادهایی همراه بوده است.

در پی آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان «پلاسکو»ی تهران، تمام خبرها در این چند روز رنگ‌ و بوی این حادثه تلخ را به خود گرفته است و مردم که متاثر از فداکاری آتش‌نشان‌ها هستند، مخاطب جدی اخباری هستند که در حجم وسیعی از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

این در حالی است که شب گذشته (اول بهمن‌ ماه) پس از اعلام خبر رسمی پیدا شدن پیکر چهار تن از جان‌باختگان حادثه «پلاسکو» از سوی شبکه خبر و تکذیب آن دقایقی بعد توسط سخنگوی آتش‌نشانی، عملکرد این شبکه را با انتقادهایی از سوی مردم و برخی از رسانه‌ها همراه کرد.

به دنبال اعلام خبر پیدا شدن چهار تن از جان‌باختگان حادثه «پلاسکو»، خبرگزاری‌ها نیز به این خبر شبکه صداوسیما، استناد و آن را در رسانه‌های خود منتشر کردند؛ این در حالی بود که به گفته خبرنگاران حاضر در محل حادثه، از ورود خبرنگاران دیگر رسانه‌ها به محل پیدا شدن اجساد جلوگیری شده بود و تنها خبرنگاران صداوسیما امکان تهیه خبر از آن محل را داشتند.

در ادامه، دقایقی پس از تکذیب خبر توسط سخنگوی آتش‌نشانی، انتقادهایی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و به دنبال آن، برخی از خبرگزاری‌ها بابت انتشار اطلاعاتی غلط از مخاطبانشان عذرخواهی و اعلام کردند که این خبر را به استناد خبر اعلام شده توسط شبکه خبر منتشر کرده بودند.

در این میان خبرنگار اعزامی شبکه خبر در ارتباطی مستقیم به مخاطبان اعلام کرد که خبر پیدا شدن پیکر چهار تن از جانباختگان که توسط این شبکه اعلام شد، به استناد اخباری بوده است که در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود.

اما در میان حجم گسترده خبرهایی که از حادثه پلاسکو منتشر شده، مهم آن نیست که این اشتباهات در اعلام اخبار به نظر مسؤولان برمی‌گردد یا سیاست‌های خبری صداوسیما؛ مهم این است که آشفتگی اعلام اخبار در شرایطی که مردم و به خصوص خانواده‌های آتش‌نشان‌هایی که در زیر آوار مانده‌اند شرایط مناسبی ندارند، می‌تواند صدماتی را به دنبال داشته باشد که شاید بعضاً جبران‌ناپذیر هم باشد.

به نطر می‌رسد از شب گذشته که از حضور خبرنگاران در محل پیدا شدن پیکر جان‌باختگان جلوگیری شده است، تعداد اخبار کذبی که دقایقی بعد توسط یکی از مسئولان نکذیب می‌شود، افزایش یافته و این می‌تواند اعتماد مردم را به رسانه‌ها خدشه‌دار کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۱۰
iman irani