پرمخاطب

پرمخاطب ترین رسانه ها (اخبار،عکس ها،داستان هاو طنزها و...)

پرمخاطب ترین رسانه ها (اخبار،عکس ها،داستان هاو طنزها و...)

در کانال پر مخاطب عضو شوید:
http://telegram.me/pormokhatab

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است


اخبار,اخبار علمی وآموزشی,انبه فضایی

محققان چینی نخستین انبه فضایی دنیا را در آزمایشگاهی زمینی پرورش دادند.

 به گزارش مهر، محققان چینی در ماموریت Shenzhou-۱۱ در ماه نوامبر ۲۰۱۶تعدادی انبه به فضا فرستادند.  فضانوردان چینی این میوه ها را در  آزمایشگاه فضایی تیانگونگ۲ در شرایط محیطی مختلف قرار دادند تا ویژگی های ژنتیکی  مختلفی را جذب کنند.

 

سپس دانه های این انبه ها به زمین ارسال شد و در یک آزمایشگاه زمینی واقع در ایالت هاینان چین پرورش یافت. اکنون دانه های این انبه ها  در آزمایشگاهی در هاینان جوانه زده اند. دانشمندان معتقدند انبه های فضایی جدید  کیفیت بهتری خواهند داشت. علاوه بر آن  هر درخت انبه میوه های بیشتری در مقایسه با نمونه زمینی تولید خواهد کرد.

 

 به گفته  پنگ لانگ رونگ محقق ارشد این پروژه ، پیش بینی می شود این میوه ها در برابر حشرات نیز مقاوم باشند. البته هنوز مشخص نیست چه زمان انبه های فضایی وارد بازار خواهند شد.

 

 این درحالی است که چین پس از هند،  دومین تولید کننده بزرگ انبه در دنیا به شمار می رود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۴
iman irani

بازگرداندن ایمیل های gmail, ترفندهای جیمیل

آموزش کامل بازگرداندن ایمیل ارسال شده در جیمیل

 

گاهی اوقات شما ایمیلی را برای رئیس خود می‌فرستید و بعد از فرستادن متوجه می‌شوید که ایمیل فرستاده شده محتویات مناسبی ندارد و یا اصلاً از فرستادن آن پشیمان می‌شوید. شاید بتوان گفت 90 درصد افراد گاهی اوقات خواسته‌اند که ایمیل فرستاده شده را برگردانند و یا آن را حذف کنند قبل از این که توسط گیرنده باز شود. باید بگوییم که سرویس جیمیل حدود 8 سال پیش این قابلیت را در تنظیمات خود قرار داده است ولی خیلی از ما نمی‌دانیم چگونه باید با این قابلیت کار کنیم! ما به شما یاد می‌دهیم چگونه ایمیل‌های فرستاده شده خود را برگردانید.

 

قدم اول: در صفحه باز شده جیمیل خود، چرخ دنده تنظیمات در سمت راست و بالا را باز کنید.

 

بازگرداندن ایمیل های gmail, ترفندهای جیمیل

 

قدم دوم: در قسمت تنظیمات لبه General را باز کرده و به پایین صفحه بروید تا گزینه Undo Send را ببینید. بعد از پیدا کردن آن روی مربع جلوی Enable Undo Send کلیک کنید تا این گزینه فعال شود.

 

بازگرداندن ایمیل های gmail, ترفندهای جیمیل

روش بازگرداندن ایمیل ارسال شده

 

قدم سوم: در این مرحله شما می‌توانید مشخص کنید تا چند ثانیه بعد از فرستادن ایمیل می‌توانید ایمیل را برگردانید یا حذف کنید. به صورت پیش فرض تا 10 ثانیه فرصت به کاربر داده خواهد شد که ایمیل را بازگرداند ولی شما می‌توانید آن را تا 30 ثانیه هم افزایش دهید.

 

بازگرداندن ایمیل های gmail, ترفندهای جیمیل

بازگرداندن ایمیل های gmail

 

دفعه بعدی که ایمیلی را برای فردی فرستادید، در کنار تاییدیه فرستادن ایمیل گزینه Undo برای شما در جعبه مستطیلی زرد رنگ نمایش داده می‌شود. بنابراین اگر متوجه شدید که نکته‌ای را از ایمیل فرستاده شده از قلم انداخته‌اید یا آن را اشتباه فرستاده‌اید؛ می‌توانید روی Undo کلیک کرده و ایمیل شما از اول باز می‌شود و شما می‌توانید ویرایش‌های لازم برای ایمیل را انجام دهید و آن را دوباره بفرستید یا اصلاً از فرستادن آن منصرف شوید.

منبع:digiro.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۳
iman irani

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی تابان به شماره ۶۲۴۳ حامل ۱۶۳ مسافر هنگام نشستن در باند فرودگاه اردبیل دچار سانحه ترکیدگی لاستیک شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ این پرواز که صبح امروز از فرودگاه بین‌المللی مشهد برخاسته بود٬ ساعت ۱۰:۰۶ هنگام فرود در باند فرودگاه اردبیل دچار ترکیدگی لاستیک در سمت راست شد.

پس از این سانحه به منظور عملیات امداد و نجات٬ اداره ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه اردبیل به موقع وارد صحنه شد.

در حال حاضر مسافران این پرواز از هواپیما تخلیه شده‌اند و در سلامت کامل هستند و هواپیما در باند ۳۳ متوقف شده است.

گفتنی است؛ به دلیل برخورداری فرودگاه اردبیل از دو باند٬ این فرودگاه عملیاتی است و سایر پروازها در حال انجام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۱
iman irani

سفرهای نوروزی متداول ترین برنامه هایی است که ایرانیان در ایام نوروز به آن می پردازند. برای ایرانگردی با هر سلیقه، امکانات و بودجه می توان عازم سفر شد. کافی است چمدان را ببندید و عزم خود را جزم کنید. همسفر خوب خود را پیدا کنید و با یک برنامه ریزی دقیق از آنچه در پیش است، لذت ببرید. با ما همراه باشید تا نقاطی از ایران را با هم سفر کنیم که شاید کمتر به آنها پرداخته شده. اگر اهل بازدید از مکان های تاریخی، باستانی و گردشگری هستید با ما همسفر شوید.

1. معبد آناهیتا

 مسافرت رفتن در نوروز

معبد آناهیتا دو دومین بنای سنگی ایران پس از تخت جمشید است

 

 در مرکز شهر کنگاور در استان کرمانشاه بر سر راه همدان به کرمانشاه قرار دارد و دومین بنای سنگی ایران پس از تخت جمشید است. برخی مورخین این بنا را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته اند. آناهیتا به معنای پاک و دور از آلودگی در اعتقاد ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه ها و باران و همچنین نماد باروری، عشق و دوستی بوده است.

نقشه این بنا چهار ضلعی و هر ضلع آن به شکل صفه ای است که با لاشه سنگ و ملاط گج ساخته شده اند و نمای بیرون آنها به وسیله سنگ های بزرگ تراشیده شده و در مواردی برای اتصال برخی از بلوک ها، از بست های آهنی و سربی استفاده شده است.
 
2. کاخ آپادانای شوش 

مسافرت رفتن در نوروز

 کاخ آپادانای شوش، قصر زمستانی شاهان هخامنشی بوده است

 

 کاخ آپادانای شوش، قصر زمستانی شاهان هخامنشی بوده است. این کاخ به دستور داریوش بزرگ و پادشاه هخامنشی در ورود سال های 531-515 پیش از میلاد در شوش (شهر باستانی) روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد. دیوارهای کاخ از خشت و ستون هایش از سنگ است. کاخ داریوش واحدهای مختلفی از جمله بار عام، حرمسرا، دروازه، کاخ پذیرایی و همچنین سه حیاط مرکزی دارد. دیوارهای داخلی کاخ با آجر لعابدار منقوش با طرح های سپاه جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی مزین بودند که بقایای به جا مانده آنها در موزه های خارجی و داخلی نگهداری می شود.
 
3. کاخ ساسان 

مسافرت رفتن در نوروز

کاخ ساسان در استان فارس و در 9 کیلومتری جنوب شهر سروستان و در مسیر روستای نظرآباد قرار دارد

 

مجموعه کاخ سروستان که قدیمی ترین گنبد آجری کشور را در خود جای داده است در زمان بهرام گور ساسانی ساخته شده و در اوج شکوه خود حدود 30 هکتار وسعت داشته است. این کاخ در استان فارس و در 9 کیلومتری جنوب شهر سروستان و در مسیر روستای نظرآباد و در دشتی وسیع جای گرفته است. این کاخ از جنس سنگ و گچ است.
 
4. برج کلاه فرنگی شوشتر  

مسافرت رفتن در نوروز

برج کلاه فرنگی شوشتر با قدمت دوره قاجاریه در مرکز شهر شوشتر قرار دارد

 

برج کلاه فرنگی شوشتر با قدمت دوره قاجاریه در مرکز شهر شوشتر در کنار رود کارون و نزدیک به بند میزان قرار دارد و مشهور به کلاه فرنگی است. این برج هشت ضلع دارد و زیرسازی آن که برج روی آن قرار گرفته است نسبت به سطح زمین چهار متر ارتفاع دارد و ارتفاع خود برج نیز حدود هفت متر است. مردم شهر شوشتر این برج را کلاه فرنگی می نامند و می گویند برج، جایگاه دیده بانی قیصر روم یا شاپور ساسانی جهت نظارت بر کار کارگران مشغول در بند میران بوده است.
 
5. پارک جنگلی گیسوم  

مسافرت رفتن در نوروز

 یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است

 
یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. مسیری زیبا و دیدنی، درختان سر به فلک کشیده آن، تونلی جنگلی را ایجاد کرده که دل هر بیننده ای را با خود می برد. در جنوب پارک گیسوم، رضوانشهر به فاصله 14 کیلومتر و شمال آن شهر هشت پر با فاصله حدود 20 کیلومتر قرار دارد. جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش بخشد و روحش را آسایش دهد. گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و سحر طبیعت به اوج خود می رسد.
 
6. دریاچه چورت   

مسافرت رفتن در نوروز

دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد

 
دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. اگر از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که چورت در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و آتش زمین در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، به وجود آمده است. وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و به آن دریاچه «میانشه» هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت، دریاچه چورت هم نامیده می شود. زمانی که آب دریاچه پایین می آید پدیدار شدن باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند منظره زیبایی را ایجاد می کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید.
 
7. قلعه بهستان   

مسافرت رفتن در نوروز

قلعه بهستان یا کهن دژ در شهرستان ماه نشان در استان زنجان قرار دارد

 
قلعه بهستان یا کهن دژ در شهرستان ماه نشان در استان زنجان قرار دارد و قدمت این دژ به دوره هخامنشیان بر می گردد. قلعه بهستان یکی از 20 قلعه تاریخی شهرستان ماه نشان در استان زنجان است که قدمت آن به قرن پنجم هجری قمری تخمین زده شده است. به علت شرایط زمانی خاص آن دوران، حاکمان جهت دفاع از خود و مردم اقدام به ساخت این قلعه کرده اند. طبقات بالای این قلعه جهت دفاع و طبقات پایین تر به عنوان مراغه و محل نگهداری آذوقه مردم مورد استفاده قرار می گرفت.

این قلعه که در دل کوهی از جنس خاک سفید و سخت بنا شده است به علت وزش بادهای تند و فرسایش و همچنین عبور رودخانه قزل اوزن از کنار قلعه در حال تخریب است. سازندگان قلعه با در نظر داشتن طرح اولیه، اقدام به کندن کوه و تخلیه خاک ها و سنگ ها کرده اند و اتاق ها را به وجود آوردند و به هر تعدادی که به اتاق های آن اضافه شده، راه های ارتباطی آنها به مجموعه نیز به صورت دالان هایی افزوده شده است.
 
8. غار یخی چما    

مسافرت رفتن در نوروز

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد قرار دارد

 

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه ای بزرگ و یک انباری پر برف است که ارتفاع برف های آن تا 50 متر نیز می رسد. لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست می باشند و باید از عبور روی آنها و داخل غار اجتناب کرد. غار یخی چما یکی از نادرترین و اعجاب انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.
 
قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برف های چندین ساله در این غار سبب شده است تا قندیل های یخ و توده های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند. علاوه بر این غار یخی چما به بزرگ ترین منبع آب شیرین ایران نیز شهرت دارد. از زیر یخ های این غار، چشمه ای با آب سرد جریان یافته است که در نهایت به سد کوهرنگ می ریزد.
 
 9. قله آتشکوه      

مسافرت رفتن در نوروز

قله آتشکوه، یک اثر ژئوتوریسمی جذاب، دیدنی و تماشایی است


خروج گاز از درز و شکاف های ساختار سطحی میدان نفتی ماماتین در جوار روستای گنبدلران شهرستان رامهرمز یک اثر ژئوتوریسمی جذاب، دیدنی و تماشایی خلق کرده است که دل هر بیننده ای را به وجد می آورد و چشمان را خیره می کند. در این محل گازهای هیدروکربوری از پیچ و خم لایه های چین خورده زمین گذر می کنند، خود را به سطح زمین می رسانند، شعله ور می شوند، به هر سویی زبانه می کشند و خرمنی از شعله های رنگین آتش داغ فروزان و خروشان را به نمایش در می آورند. چشم های گازی گنبدلران این نگین سرخ فام انگشتری سبز دشت و دمن منطقه ماماتین یکی از جاذبه های گردشگری زمین شناسی کم نظیر مناطق نفت خیز جنوب ایران به حساب می آید.
 
10. نیایشگاه مهری مراغه     

 مسافرت رفتن در نوروز

        نیایشگاه مهری مراغه، در حدود شش کیلومتری مراغه  در روستای «ورجوی» واقع شده 


در حدود شش کیلومتری جنوب شرقی مراغه روستای بزرگی به نام «ورجوی» واقع شده است. در قسمتی از روستا یک گورستان بزرگ و تاریخی وجود دارد و در آن قبرهایی دیده می شود که روی آنها صندوق های سنگی منقوش با قوچ سنگی نهاده شده است. همچنین روی تعدادی از سنگ ها، تصاویر تیر و کمان و نیزه و شمشیر و سپر حک شده است که قدمت آن به قرن هشتم تا یازدهم هجری قمری است.
 
از دیگر جاذبه های این روستا وجود درخت تنومند و کهنسال نارونی است که در کنار قبرستان و بر لب یک نهر پر آب روییده است. در جنوب این درخت نیز مجموعه جالب توجه امامزاده معصوم قرار دارد و در چند متری درخت نارون، راهروی عریض با شیب متوسط در سنگ کنده شده است. دو طرف راهرو، دیواره سنگی طبیعی قرار گرفته که قسمتی از آن نیز دارای پوشش سنگی است.
 
11. چشمه های باداب سورت       

مسافرت رفتن در نوروز

چشمه های آب معدنی باداب سورت یکی از شگفت انگیزترین شاهکارهای طبیعت است


چشمه های آب معدنی باداب سورت یک مجموعه زیبا و دیدنی و یکی از شگفت انگیزترین شاهکارهای طبیعت است. این چشمه ها در 7 کیلومتری غرب روستای بادله در ارتفاع 1840 متری در ساری واقع شده اند. یکی از چشمه ها دارای آبی بسیار شور می باشد که برای درمان دردهای کمر، پا و امراض پوستی سودمند است و چشمه دیگر که در مجاورت این چشمه قرار دارد، دارای آبی به رنگ نارنجی و مزه کمی ترش است که به صورت دائمی و نشتی می باشد. آب های رسوبی این دو چشمه در مسیر جریان خود از بالای کوه به پایین طی هزاران سال ده ها حوضچه کوچک بسیار زیبا به رنگ نارنجی، زرد و قرمز با اندازه های مختلف ایجاد کرده اند.
 
12.دریاچه اوان       

مسافرت رفتن در نوروز

دریاچه اوان بزرگ ترین و زیباترین دریاچه در استان قزوین است

 
دریاچه اوان بزرگ ترین و زیباترین دریاچه در استان قزوین است که در منطقه تاریخی الموت در فاصله 85 کیلومتری شمال قزوین در میان چهار روستای اوان، ورین، زوار دشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد. جوشش دائمی آب سبب صافی و زلالی آب دریاچه اوان شده است. دریاچه اوان با چشم انداز مسحور کننده خود، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در چهار فصل سال به خود جذب می کند. این دریاچه با حضور نماینده سازمان ملل و بر افراشتن پرچم سازمان ملل و پرچم ایران رسما به عنوان قطب گردشگری جهان اعلام شده است. در کنار دریاچه امکان برپا کردن چادر وجود دارد.

 

منبع: ماهنامه دیار/ براترین ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۰
iman irani

کاهش فشار خون , تقویت سیستم ایمنی

سیب به تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول خون کمک می کند

 

همه ما می دانیم مواد غذایی که مصرف می کنیم بر سلامت کلی، سطوح انرژی، و نشاط ما تاثیرگذار هستند. برخی مواد غذایی می توانند همانند دارو عمل کنند، در شرایطی که برخی دیگر حالت سمی دارند.

برای این که سلامت بدن خود را حفظ کنید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و متنوع مواد غذایی اصلی کلیدی محسوب می شود.

 

گردو علیه بیماری قلبی

مصرف یک مشت گردو در روز به کاهش کلسترول LDL و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند. کلسترول بد به شکل گیری و تجمع پلاک در رگ های خونی کمک می کند که موجب تنگ و سخت شدن شریان ها می شوند. این شرایط می تواند درد در قفسه سینه، بیماری عروق کرونر یا یک حمله قلبی را موجب شود. گردو حاوی ویتامین E است که از تشکیل پلاک جلوگیری می کند.

 

استرول های گیاهی و فیبر غذایی موجود در گردو به تنظیم سطوح کلسترول بد کمک می کنند، در شرایطی که اسیدهای چرب امگا-3 ریتم قلب را عادی می سازند. گردو سرشار از چربی های چند پیوندی غیر اشباع است که رشد باکتری های خوب در روده را افزایش می دهند. این باکتری ها اثر مثبتی بر دیگر عامل کلیدی در بیماری قلبی یعنی التهاب دارند.

 

بادام هندی برای کاهش فشار خون

بادام هندی حاوی سطوح بالای منیزیم و پتاسیم است، که دو ماده معدنی مهم برای بدن انسان محسوب می شوند و به کاهش فشار خون کمک می کنند. منیزیم ریتم قلب را تثبیت می کند، رگ های خونی را شل می کند، و فشار خون بالا را کاهش می دهد، در شرایطی که پتاسیم آثار منفی نمک را خنثی می سازد و مقدار مایع ذخیره شده در بدن را کنترل می کند.

 

آب زیره برای کاهش وزن

زیره ادویه بومی مدیترانه و جنوب آسیا است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که سوخت و ساز را بهبود می بخشند و از این رو، به سوزاندن کالری های اضافی و کاهش چربی شکمی به شیوه ای موثر کمک می کند. زیره از تجمع گاز و نفخ پیشگیری می کند و بر همین اساس، گوارش غذا را تسهیل می کند.

 

بهترین و ساده‌ترین روش کاهش وزن با کمک این ادویه تهیه آب زیره است. دو قاشق غذاخوری دانه های زیره را در یک لیوان آب خیس کنید و اجازه دهید یک شب به همان حالت باقی بماند. صبح روز بعد این ترکیب را به جوش آورید. با استفاده از یک صافی دانه ها را جدا کرده و آب زیره را با معده خالی مصرف کنید. یک دوره دو هفته ای هر روز این کار را انجام دهید.

 

آب لیمو و کمک به احیای سطوح نمک بدن پس از ورزش

تمرینات ورزشی شدید و تعریق، و همچنین مصرف الکل، استفراغ و اسهال می توانند به عدم تعادل در سطوح نمک بدن منجر شوند. شما می توانید آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم ریخته و آن را بنوشید. این یکی از کارآمدترین روش ها برای بازگرداندن تعادل در سطوح نمک محسوب می شود.

لیمو ترش، همانند تمامی میوه های خانواده مرکبات، حاوی پتاسیم و کلسیم است که به ایجاد تعادل در سطوح نمک، pH و مایعات بدن انسان کمک می کنند.

 

کاهش فشار خون , تقویت سیستم ایمنی

بهترین و ساده‌ترین روش کاهش وزن استفاده از آب زیره است

 

سیب برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول

احتمالا شنیده اید که مصرف یک سیب در روز می تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز سازد و البته مطالعات اخیر این مساله را اثبات کرده اند. سیب قرمز حاوی کوئرستین، آنتی اکسیدانی قدرتمند که سیستم ایمنی را تقویت می کند، است. این ترکیب به ویژه زمانی که زیر استرس شدید قرار دارید، کارآمد است.

سیب ها سرشار از فیبر غذایی محلول در آب هستند که توانایی پیوند با چربی های موجود در روده را دارند. این فرآیند به کاهش سطوح کلسترول LDL و بهبود سلامت کلی بدن انسان کمک می کند.

 

بادام برای تغذیه سیستم عصبی

بادام حاوی دو ماده مغذی تقویت کننده مغز یعنی ریبوفلاوین و ال-کارنتین است و بر همین اساس، می تواند به تقویت ظرفیت ذهنی انسان کمک کند. این مواد مغذی توانایی تقویت فعالیت شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند، و در عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی نقش دارند.

بادام می تواند به صورت خام، خیس خورده در آب به مدت یک شب، خرد شده و ... در غذاهای مختلف استفاده شود. برای تسهیل جذب مواد مغذی موجود در بادام بهتر است با معده خالی آن را مصرف کرد. گزینه دیگر مصرف شیر بادام شیرین نشده است.

 

کیوی برای بهبود گوارش

کیوی تنها میوه حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که روند گوارش را بهبود می بخشد. اکتینیدین به طور ویژه برای تجزیه پروتئین های غذایی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، و غلات مهم است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است روزی دو تا سه کیوی مصرف کنید.

 

زردآلو برای مبارزه با دیابت

زردآلو سرشار از مواد مغذی است که به کنترل سطوح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند. زردآلو به عنوان یک ماده غذایی با شاخص قند خون پایین در نظر گرفته می شود. این قبیل مواد غذایی موجب افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف نمی شوند و از این رو، گزینه هایی عالی برای یک رژیم غذایی دیابتی هستند. همچنین، زردآلو سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند می سازد و از این رو ترشح قند به جریان خون را کنترل می کند. ویتامین E موجود در این میوه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به بهبود سطوح قند خون در افرادی که از بیماری دیابت نوع 2 رنج می برند، کمک می کند.

 

موز برای کاهش تهوع

موز تولید مخاط را تحریک می کند و سدی در برابر شیره معده ایجاد می کند که موجب شکل گیری ناراحتی معده می شود. افزون بر این، موز به واسطه احیای سطوح پتاسیم، ماده معدنی که اغلب در زمان اسهال و استفراغ کاهش می یابد، تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. بر همین اساس، مصرف موز برای بانوانی که طی دوران بارداری از تهوع رنج می برند، توصیه می شود. افزون بر این، پتاسیم موجود در این میوه به کاهش تورم در بانوان باردار کمک می کند.

 

پسته برای کاهش کلسترول بد

پسته سرشار از فیتواسترول ها، ترکیباتی که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کنند، است. همچنین، پسته حاوی سطوح بالای فیبر غذایی، چربی های غیر اشباع تک پیوندی، و آنتی اکسیدان ها است که همگی آنها برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. باور بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته از ورود کلسترول به رگ های خونی و شکل گیری التهاب پیشگیری می کنند.

 

مطالعات نشان داده اند که مصرف یک یا دو مشت پسته در روز می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند. البته در مصرف پسته نباید زیاده‌روی کرد زیرا این ماده غذایی سرشار از کالری است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.


منبع:asriran.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۳۸
iman irani


وقوع دو ماه گرفتگی، دو خورشید گرفتگی، بارش شهابی پرساووشی، بارش شهابی اسدی و بارش شهابی دو پیکری از مهمترین رویدادهای آسمانی سال 1396 هستند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در سال گذشته یعنی سال 1395 شاهد سه ماه گرفتگی از نوع نیم سایه و دو خورشید گرفتگی از نوع حلقوی بودیم که این خورشید گرفتگی ها در ایران قابل مشاهده نبودند.

 

مهندس مسعود عتیقی افزود: گذر سیاره تیر از مقابل خورشید را شاید بتوان از مهمترین رویدادهای نجومی قابل رصد از ایران در سال گذشته عنوان کرد که در روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 اتفاق افتاد و گروه کاربردی انجمن نجوم آماتوری ایران با برگزاری همایش علمی در روزهای قبل از این واقعه اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه برای عموم داشتند.

 

وی در خصوص مهمترین رویدادهای آسمانی سال 1396 گفت: امسال همچون سال های دیگر شاهد رویدادهای شاخص نجومی خواهیم بود که از جمله آنها می توان به ماه گرفتگی روز دوشنبه 16 مرداد 1396 اشاره کرد؛ این ماه گرفتگی از ساعت 22:50 به وقت ایران آغاز می شود اما به دلیل اینکه بخش محدودی از ماه تحت پوشش سایه زمین قرار می گیرد، این ماه گرفتگی بسیار جزئی و در عین حال در کشور با چشم غیر مسلح قابل مشاهده خواهد بود. آسیا، استرالیا، شمال غرب آمریکا و اقیانوس آرام مناطق تحت پوشش این گرفت خواهند بود.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: بارش شهابی پرساووشی از دیگر رویدادهای مهم نجومی سال 96 خواهد بود؛ این شهاب باران روز شنبه 21 مرداد 1396 روی می دهد اما به دلیل وجود نور زیاد ماه پس از بدر پیش بینی خوبی برای رصد شهاب های این بارش نمی شود.

 

عتیقی ادامه داد: دوشنبه 30 مرداد 1396، کسوف کاملی رخ می دهد که در ساعت 18:26 به وقت جهانی آغاز می شود؛ این گرفت خورشید در ایران قابل مشاهده نیست اما سایه ماه از اقیانوس آرام آغاز و از شرق تا غرب آمریکا را درمی نوردد و در اقیانوس اطلس این واقعه پایان می یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: جمعه 26 آبان 1396، بهترین بارش شهابی سال یعنی بارش اسدی را شاهد خواهیم بود این شهاب باران در ساعت 20:30 دقیقه تاریخ یاد شده به وقت ایران به اوج خود می رسد. در این شهاب باران میان 20 تا 60 شهاب در ساعت پیش بینی می شود.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: چهارشنبه 22 آذر 1396، بارش شهابی دو پیکری با 60 تا 120 شهاب در ساعت رخ خواهد داد که از نظر تعداد شهاب بیشترین آمار برای رصد را خواهد داشت. در این شب ماه در وضعیت تربیع آخر خواهد بود.

 

عتیقی گفت: چهارشنبه 11 بهمن 1396، خسوف کامل ماه روی می دهد بیشتر نقاط ایران پس از مرحله گرفت کامل و اتمام این مراحل بقیه گرفت جزئی را شاهد خواهند بود. در این گرفت ماه تا زمان وقوع گرفت کلی زیر افق بوده و امکان مشاهده آن در ایران نیست.

 

وی افزود: این گرفت 17:38 دقیقه با طلوع ماه در ایران قابل مشاهده خواهد بود و 18:41 دقیقه گرفت جزئی پایان و گرفت نیم سایه (خسوف غیر مرئی) تا 19:38 دقیقه این شب ادامه دارد.

عتیقی ادامه داد : خورشید گرفتگی روز پنجشنبه 26 بهمن 1396 از دیگر رویدادهای آسمانی مهم امسال به شمار می رود که در جنوب قاره آفریقا و اقیانوس منجمد جنوبی رخ خواهد داد و در ایران قابل مشاهده نخواهد بود.



منبع: بیتوته

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۸
iman irani

چهار محال و بختیاری به خاطر مناطق بسیار زیبایی که دارد به سوئیس ایران معروف است و با جاذبه طبیعی و گردشگری بکری که دارد، خیلی ها را راهی چهار محال و بختیاری کرده است . این استان که در اغلب روزهای سال سردترین نقطه کشور است، در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان، اولین مفاهیم زندگی مردم این استان است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری با بیش از ۲۵۰ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین استانهای کشور است که بر بلندای زاگرس واقع شده است.

به علاقه مندان طبیعت گردی و دیدن مناظر بی نظیر طبیعت پیشنهاد می کنیم حتما در نوروز به چهار محال وبختیاری سفر کنند، چرا که گوشه گوشه این استان پر از جذابیت های فوق العاده ای است که مطمئنا شما را به آرزوهایتان می رساند. در این مقاله تلاش می کنیم پنجره ای کوچک به روی گردشگری در بام ایران بگشاییم و گوشه هایی از آن را به شما معرفی کنیم.  

قلعه چالشتر
روستای «چالشتر» که امروزه یکی از محلات شهرکرد به حساب می آید، در ۶ کیلومتری شمال شهرکرد قرار دارد. قبل از تسلط خوانین بختیاری بر چهارمحال ، «چالشتر» مرکز چهارمحال بوده است. بافت اصلی «چالشتر» در دل قلعه ای مربع شکل به ابعاد ۳۵ متر قرار دارد. قلعه چالشتر به گونه ای ساخته شده بود که خانه خان و مسجد در وسط آن و مشرف به چهار دروازه بوده است.شب ها هر چهار دروازه را می بستندتا امنیت قلعه حفظ شود.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

 روستای «چالشتر» که امروزه یکی از محلات شهرکرد به حساب می آید


چشمه زنه هفشجان
گردشگاه چشمه «زنه» هفشجان در ۲ کیلومتری هفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است. در روز طبیعت هرسال بیش از ۱۰ هزار نفر از گردشگاه چشمه زنه و طبیعت زیبای آن دیدن می کنند.این گردشگاه از مهم ترین جاذبه های گردشگری نزدیک شهرکرد مرکز کنونی استان چهارمحال و بختیاری است و آب معدنی و لاله های واژگون آن از مهم ترین ویژگی های آن می باشد. 

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

گردشگاه چشمه «زنه» هفشجان در ۲ کیلومتری هفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

 
چشمه سیاسرد 
چشمه سیاسرد در شهر بروجن با آب و هوای خنک و مطبوع و درختان زیبا و کهنسال اطراف این چشمه، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساکنین شهر بروجن و گردشگران به وجود آورده است، به طوری که همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل، این مکان شاهد گشت و گذار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران می باشد. فضاسازی های مناسب و سهل الوصول بودن، باعث توجه گردشگران به آن شده است. 

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

 چشمه سیاسرد  با آب و هوای خنک و مطبوع مکانی  زیبا برای گردشگران به وجود آورده است

  

تـالاب چـغاخـور
 تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هکتار،  در مسیر شهرکرد – ایذه خوزستان واقع شده و با شهرکرد 60 کیلومتر فاصله دارد و هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی ، حواصیل ، لک لک سفید ، خروس کولی و آبزیانی چون ماهی کپور و نوعی از ماهیان گورخری است . هوای مطبوع و چشم انداز های زیبایی که در این مکان قرار دارد ان را در ردیف یکی از مهم ترین کانون های سیاحتی استان قرار داده است.   

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

 تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هکتار،  در مسیر شهرکرد – ایذه خوزستان واقع شده

 
تفرجگاه پیر غار
در جنوب روستای ده چشمه و در فاصله 6 کیلو متری شهرستان فارسان و 38 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد، گردشگاهی به غایت مصفا و مفرح آرمیده است. مجموعه عوامل گردشگاه از جمله کتیبه های ارزشمند تاریخی ،چشمه ی پر آب،سایه سار درختان،آبشار زیبا وبلند،کوههای اطراف و غار موجود در محل که از نظر مذهبی مورد توجه اهالی می باشد، سبب جذب روزانه صدها گردشگر وعلاقه مند به این مکان می گردد.  بر روی تپه سنگی مشرف به این گردشگاه، سه کتیبه به خط نستعلیق به دستور خسرو خان سردار ظفر بختیاری حک شده است .  

 مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

پیرغار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود

 
چشمه دیمه
چشمه «دیمه» با محیطی فوق العاده فرح بخش و مصفا، یکی از سرچشمه های رودخانه زاینده رود است که در ده کیلومتری چلگرد(کوهرنگ) و در مجاورت روستای «دیمه» واقع شده است. آب این چشمه از گواراترین آبهای جهان است و خواص درمانی  دارد.     

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاریچشمه «دیمه» با محیطی فوق العاده فرح بخش و مصفا، یکی از سرچشمه های رودخانه زاینده رود است


روستای «سر آقا سید»
روستای پلکانی «سرآقاسید» از روستاهای هدف گردشگری استان چهار محال و بختیاری است که در شهرستان کوهرنگ قرار دارد و ساختاری مشابه روستای ماسوله دارد. روستای سر آقا سید در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. برای دیدن این روستا باید از جاده خاکی، پیچ در پیچ و ناهموار عبور کرد. اگر این گذر در اردیبهشت و خرداد باشد، کوچ عشایری که از مناطق گرمسیر خوزستان به چهارمحال و بختیاری وارد می شوند، دیگر جاذبه ای است که شما را مسحور می کند. پس از عبور از مسیر پر پیچ و خم کوهستانی، روستای پلکانی «سرآقا سید» یا همان «ماسوله زاگرس» بر دامنه کوه خودنمایی می کند.    

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

 روستای پلکانی «سرآقاسید» از روستاهای هدف گردشگری استان چهار محال و بختیاری است

     
آبشار شیخ علیخان
آبشار شیخ علی خان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری است که در مجاورت روستای «شیخ علیخان» شهرستان کوهرنگ و 92 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

برودت هوا در شهرستان کوهرنگ سبب شده است که این آبشار در زمستان به مجموعه‌ای از قندیل تبدیل شود که این امر زیبایی آبشار را دوچندان می‌کند.     

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

آبشار شیخ علی خان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری است

  
غار یخی چما
در فاصله 25 کیلومتری شهرستان چلگرد(کوهرنگ)، در نزدیکی روستای «شیخ علیخان»، یکی از نادرترین و اعجاب انگیزترین غارهای یخی منطقه به نام غار یخی «چما» با قندیل های فراوان یخی واقع شده است. از زیر یخ های این غار، چشمه ای با آب سرد در جریان است که نهایتا به سد کوهرنگ می ریزد. قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برف های چندین ساله در این مکان سبب شده توده های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.

  مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف است

 

 آبشار دره عشق 
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل، مجاور روستای «دره عشق» و در 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و یکصد متر ارتفاع دارد . در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزارهای روستای «دره عشق» و «دورک اناری» فضای شگفت انگیزی را بوجود آورده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری  آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل و در 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد

 

آبشار آتشگاه 
این آبشار در 190 کیلومتری شهرکرد و 40 کیلومتری شهر لردگان، بعد از روستای« میلاس» و «سردشت»  در دره ای روح افزا و دلگشا به طول دو کیلومتر، در بالادست روستای کوچک  «آتشگاه» قرار گرفته است. مسیر این آبشار از سرچشمه تا اتصال به رود خانه «خرسان» که در دره ای تنگ قرار دارد را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فرا گرفته است . شیب زیاد و پستی و بلندی های دره بطول 3 کیلو متر ، آبشار های متعدد کوچک و بزرگی را به دنبال هم  ایجاد کرده است.

مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاریآبشار آتشگاه  در 190 کیلومتری شهرکرد و 40 کیلومتری شهر لردگان قرار دارد

    

 سوغات
قالی معروف چالشتری ، چوخا(لباس محلی بختیاری)، نمد، گیوه ، خورجین ، گلیم ، سیاه چادر، جاجیم ، وریس یا طناب ابریشمی ، کلاه های نمدی ، خور، جل ، پلاس و کچمه دان مهمترین سوغات این استان هستند.

گز «بُلداجی» که بر اساس ماده گیاهی مورد استفاده در آن شامل انواع گز انگبینی، گز زعفرانی و سایر اسانس ها است وبه صورت گز آردی، گز لقمه و گز شکلاتی به فروش می رسد، سوغات خوشمزه و ویژه شهر بلداجی در این استان است. 

 مکانهای تفریحی چهار محال و بختیاری

قالی معروف چالشتری از مهمترین سوغات استان چهار محال بختیاری است

 

منبع :tebyan.net



به کانال بپیوندید:


telegram.me/pormokhatab


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۷
iman irani


  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات شوراها


به گزارش ایسنا، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری به ارائه جدیدترین گزارش از آمار تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و اظهار کرد: تاکنون تعداد 134 هزار و 212 نفر برای شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این بین 126 هزار و 958 نفر مرد و 7 هزار و 254 نفر زن ثبت نام کرده اند.

 

وی با اشاره به تعداد کل داوطلبین کل شورای شهر گفت: از 27 هزار و 908 نفر داوطلب شورای شهر، 24 هزار و 910 نفر مرد و 2 هزار و 998 نفر زن هستند.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: از تعداد کل داوطلبین شورای روستا از 106 هزار و 304 نفر تعداد کل داوطلبین شورای روستا نیز 24 هزار و 910 نفر مرد و 4 هزار و 265 نفر زن هستند.

 

پورعلی مطلق با بیان اینکه آمار اعلام شده تا ساعت 11 صبح امروز (روز ششم ثبت نام) است به آمار تعداد دواطبین شورای شهر تهران پرداخت و اظهار کرد: تاکنون تعداد 1418 نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1185 نفر مرد و 233 نفر زن هستند.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه با اشاره به تحصیلات داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا خاطر نشان کرد: از میان کل ثبت نام کنندگان تعداد 89 هزار و 736 نفر دارای مدرک دیپلم یا توان خواندن و نوشتن هستند. همچنین شش هزار و 376 نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 25 هزار و 461 نفر دارای مدرک لیسانس، 8 هزار و 378 دارای مدرک فوق لیسانس، 688 نفر دارای مدرک دکتری و 632 نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین بیشترین میانگین سنی مربوط به میانگین سنی 36 الی 40 است که 23 هزار و 815 نفر را شامل می شود. 830 نفر نیز دارای میانگین سنی بالای 75 سال هستند که کمترین تعداد ثبت نام کنندگان را شامل می شوند.

 

وی اظهار کرد: در بخش مرکزی حوزه سردشت استان آذربایجان غربی نیز فردی با 101 سال سن برای انتخابات شوراهای روستا ثبت نام کرده است.

 

پورعلی مطلق در ادامه این نشست خبری درباره احتمال تمدید مهلت نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: فرمانداری ها و بخشداری ها و محل هایی که در آنجا ثبت نام از دواطلبین صورت می گیرد چنانچه که دارای مراجعه کننده باشند این امکان فراهم است که فعالیتشان تا ساعت 24 شب تمدید شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه از داوطلبین درخواست می کنیم که ثبت نام خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، خاطر نشان کرد: آن دسته از داوطلبینی که تاکنون گواهی عدم سوء پیشینه خود را تهیه نکرده اند می توانند بدون نگرانی به ستادهای ثبت نام مراجعه کنند در این زمینه فرم هایی آماده شده که دیگر داوطلبین نیازی به مراجعه به اداره تشخیص هویت ندارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۵
iman irani

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست.

از جمله این شگفتی ها می توان از بزرگترین غارهای نمکی که در این جزیره وجود دارند نام برد که خودش یکی از مناطق دیدنی آن است. سواحل زیبا و تمیز این جزیه فرصتی برای شنا کردن به گردشگری می دهد.

 

 جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم


از طرف دیگر در این جزیه ما جنگل حرا و جنگل های مانگرو را می بینیم که زیستگاه گونه های مختلف جانوری و پرندگان نادر است. که برای علاقه مندان به طبیعت گردی و پرنده نگری می تواند فرصت خوبی را فراهم کند. تور های پرنده نگری می توانند جزیره قشم را به عنوان یک مقصد برتر پرنده نگری به دیگران معرفی کنند. قشم این فرصت را برای هر گردشگری فراهم می کند که از گونه های جانوری زیبا دیدن کند. از جمله این که شما می توانند برای دیدن دلفین ها با قایق به دریا بروند.

لاکپشت های عقابی از دیگر جانوارنی هستند که در قشم زندگی می کنند و برای هر بیننده جذاب و زیبا محسوب می شوند.

اما شاید یکی از دیدنی ترین مناطق قشم دره ستارگان و دره تندیس ها باشد. شما ناگهان خیال می کنید که در یک سیاره کهکشانی گام گذاشته اید . مناطقی را می بینید که انگار در یک سیاره زیبا پا گذاشته اید.

ورزشهای آبی چون غواصی با قیمت هایی که مشابه آن را در هیچ کشوری دیگری از جهان نمی توانید تجربه کنید در دیواره های زیبای مرجانی از دیگر جاذبه هایی است که علاقمندان به طبیعت گردی را به جزیره قشم می کشاند.

 

 جاهای دیدنی قشم,تور قشم,تصاویر قشم

 

از قدیم هم خرید کردن از قشم مرسوم بوده است. بسیاری از مسافارن برای خرید لوزام با قیمت های مناسب تر به بازارهای ارزان جزیره قشم گام می گذاشتند. جزیره قشم آثار تاریخی فراوانی نیز دارد از جمله قلعه پرتقالی ها که جای دینی است. در کنار آن کارگاه های سنتی لنج سازی نیز در نوع خود جالب و دیدنی است. خلاصه این که قشم را باید دید چون سرزمین شگفتی ها است.

 

 قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

 قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

 

 منبع:lastsecond.ir



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۲
iman irani


دیدنی های قشم

دره ستاره ها

 

در اطراف قشم دره فرسایشی زیبایی وجود داره که به دلیل شکل ظاهری عجیب و وسیعی که داره به دره ستاره ها معروفه و بومیان عقیده دارن به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان این اشکال ایجاد شده. ولی درواقع به دلی تندبادها و باران های موسمی این دره ایجاد شده است.

دیدنی های قشم

دره ستاره ها در قشم

 

بومی ها شب های این دره رو زمان آمد و شد ارواح و اشباح می دانند. در گویش محلی به این منطقه "استار اوتیده " می گویند. گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگامه شب خودداری می کنند. وجود همین داستان های خیال انگیز و شکل و شمایل صخره های این منطقه از جزیره قشم باعث شده که از دره ستاره ها یا دره ستارگان به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم نام برده شود و گردشگران جزیره در بازدید خود از جاذبه های گردشگری جزیره، بازدید این منطقه رو هم در برنامه های خود قرار بدهند. تقریبا تمام تندیس های موجود در این دره، خاکی و به نوعی یاد آور کلوت های کویر لوت است. درست مانند کویر که می شود ستاره ها را در دست جای داد اینجا هم به هنگام شب ستاره ها نزدیک تر به نظر می رسند.

 دیدنی های قشم

 

 منبع: hamgardi.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۱
iman irani